En upplevelse.

Jag och Anna har ikväll insett att vi är över 20 år.
Att vi inte festar lika hårt, lika ofta.
Vi kanske har andra prioriteringar också.
Men vi tar allt från början så förstår ni.

Allt började hos Börjesson.
Alla drack alkohol så det stog härliga till, utom jag och Anna.
Vi var nyktra pga olika anledningar.
Vi frös.
Alla andra svettades.

Vi for vidare ner mot Statt och Harrys.
Jag och Anna styrde våra kalla ben mot Harrys.
Vi gick in, tog varsitt glas vatten. (Woohoo!)
Vi slog ner våra söta rumpor och tittade på en massa fulla människor.
Då såg vi att en kille som tittade på oss hela tiden och tyckte inte alls om det.
Efter en liten stund kom han ju självklart fram.
Han hade en gul t-shirt med en smilegubbe på och en grön scarf.
Han presenterade sej som Erik.
Han fråga hur kvällen var och han kom ju fram för att säga att vi var snygga.
Vi pratade lite lätt med honom och han gick 1 minut senare.

Vi lämnade Harrys för att bege oss til McDonlads.
Vi kommer in och till höger sitter det ett helt gäng med killar från något arab land.
Lite längre bort satt det ett bord eller två med ett gäng från Afrika, nånstans.
Vid ett annat satt det några stycken från Asien, nånstans.
Tillsist alla svensson-fjortisar.
Jag och Anna beställde och än en gång slog vi ner våra söta rumpor.
Mitt emot oss står en tjej och skriker och gråter, berusad.
Hon pratar om sitt liv, det var nära att hon inte föddes, hennes pappa har suttuit i
fängelse flera gånger, hon vill inte se sina kompisar bli nerslagna och
hon var nära att bli blind på ena ögat.
Jag och Anna lämnade McDonalds kort därefter.
Nämnde jag att hon spotta ner hela golvet på McDonalds???

Vart är den här staden påväg?
Tack Anna för att jag fick dela denna upplevelse med dej!

"- Phoebe, what a pretty name.
  - Really, you should see my phonenumber."


Kommentarer
Postat av: A

Klockren sammanfattning av kvällen.

2010-02-03 @ 14:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback